Volkstuinen

Volkstuinvereniging Assendelft-Noord ontstond in 1978, toen vrijwilligers van de schooltuinen van De Bijenkorf de gelegenheid kregen een stukje grond te huren voor een eigen moestuin. Tegenwoordig is iedereen die geïnteresseerd is in biologisch tuinieren van harte welkom om lid te worden! Onze missie is om kinderen en volwassenen de gelegenheid te bieden om biologisch te tuinieren. We tuinieren zonder gebruik van kunstmest en niet-natuurlijke bestrijdingsmiddelen. Ook werken we graag samen met de natuur, zo hebben we onder andere bijenkasten en insectenhotels op het tuincomplex staan.

Tuin huren

Je kunt bij ons al vanaf 22,50 euro per jaar een stukje grond voor een moestuin huren. De kosten zijn gebaseerd op het formaat van de gehuurde tuin. In overleg zoeken we een stukje grond uit dat past bij jouw moestuinwensen. Let op: het is niet toegestaan om een tuinhuis te plaatsen en/of te overnachten op het moestuincomplex. Meer informatie kun je vinden in de reglementen en statuten.

Meld je aan via het contactformulier op de website of mail naar tuinvereniging@outlook.com voor een rondleiding.