Home » Schooltuinen

Schooltuinen

Op de dinsdag word er op ons complex door de kinderen van Jenaplan school de Bijenkorf biologisch getuinierd. Op school wordt de oogst verkocht in de tuinwinkel en leren de kinderen ook nog eens met geld omgaan/rekenen. Op de vrijdag wordt door de kinderen van Signis getuinierd. Dit onder begeleiding van een aantal geweldige vrijwilligers!

Onze twee bijen volken

Schooltuin verslag mei 2014 Signis

Allereerst wil ik Ton, Ronald, Peter en Safi een groot compliment geven. Fantastisch wat jullie doen voor onze kinderen!! En niet alleen dat, maar ook de manier waarop, en altijd met veel geduld en enthousiasme.

Onze kinderen vinden de schooltuin geweldig. Ze kunnen bijna niet wachten tot het weer vrijdag is. Ze leren enorm veel, over zaaien, verspenen, planten en vooral, oogsten. Sommige kinderen vinden het heel vies om met hun handen in de aarde te wroeten, maar na een tijdje zijn ze er helemaal aangewend. Ook leren de kinderen wat voor soorten gereedschap er allemaal zijn.

Kortom, we zijn enorm blij dat er elke week schooltuin is!

Namens de kinderen van groep 5/6 enorm bedankt!

Hartelijke groet,

Tiny Bakker,