Tuincursus 2023

Gepubliceerd op 19 januari 2023 om 13:26

Ook dit jaar organiseert tuinvereniging Assendelft-Noord een tuincursus voor de beginnende (moes)tuinder met interesse in biologisch tuinieren. Ervaring en/of groene vingers zijn niet nodig.

Onder leiding van twee ervaren tuinders ga je aan de slag op je eigen stukje moestuin (ongeveer 10 m2) op ons complex, gelegen achter de basisschool De Bijenkorf. De cursus begint met 2x een zaterdagmiddag in maart en vervolgens van april tot en met september ongeveer 1x in de week een avond (in overleg op woensdag-, donderdag- of vrijdagavond). De cursus wordt afgesloten op een zaterdagmiddag in oktober. Er wordt elke maand een thema behandeld. We gaan het onder andere hebben over zaaien en verspenen, compost, grond bewerken en oogsten.

Voor zaden, plantjes en dergelijke wordt gezorgd en zijn inbegrepen bij de kosten. Er is voldoende gereedschap op de tuin beschikbaar.

Kosten: 95 euro per persoon (en de oogst uit de tuin is natuurlijk voor jezelf)
Minimaal 25 lessen
Geef je snel op, er zijn maximaal 4 plaatsen beschikbaar.
Info: tuinvereniging@outlook.com

De cursus wordt buiten gegeven. Voor de theorielessen en bij harde regen is er schuilmogelijkheid in de kas of het praathuis op de tuin.

Maak jouw eigen website met JouwWeb